دنیای فناوری

میزان فروش گوشی هوشمند در سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ و پیشروی شیائومی تا رده سوم دنیا

564

Customers attend a workshop about the Samsung Galaxy S5 in Jakarta

آمار فروش اسمارت فون در سه ماهه گذشته اعلام شده و در عین شگفتی شیائومی با سرعتی بالا به رتبه سوم این لیست صعود کرده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

شرکت تحقیقات آماری IDC طبق روال سه ماهه‌های قبل، گزارش مالی کاملی از فروش اسمارت فون در بازار را منتشر کرده است. طبق این گزارش، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ حدود ۳۲۷ میلیون اسمارت فون صادر شده که نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ با ۲۶۲ میلیون دستگاه، ۲۵٫۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. فروش اسمارت فون نسبت به سه ماهه قبل‌تر نیز با ۳۰۱٫۳ میلیون دستگاه رشدی ۸٫۷ درصد را به ثبت رسانده.

>>شیائومی ۲۶ میلیون گوشی هوشمند را در نیمه سال ۲۰۱۴ به فروش رسانده است

اما این لیست یک شگفتی نیز دارد. شیائومی چینی در سه ماهه گذشته با صادرات ۱۷٫۳ میلیون عددی اسمارت فون به رتبه سوم این لیست دست پیدا کرده. این شرکت با فروش حیرت انگیز خود در چین، هند و بازارهای نزدیک به این کشورها، رشدی ۲۱۱ درصد را نسبت به سه ماهه سال قبل داشته که عمده فروش عالی آن به اسمارت فون Mi4 ارزان قیمت مربوط می‌شود.

>>چرا گوشی های هوشمند ساخت شرکت شیائومی این قدر ارزان هستند ؟

اما اگر شیائومی در بازارهای چین محبوبیت دارد، نیل ماوستون مدیر اجرایی "استراتژی آنالیتیکس" اعتقاد دارد که موانع اصلی این کمپانی در بازارهای بین‌المللی و اروپایی خواهد بود که برند آن‌ها معروفیت کمتری در بازار دارد.

zmcwmxyl

البته جایگاه سومی شیائومی در این لیست نیز با مناقشاتی همراه بوده. لنوو امروز پروسه خرید موتورولا را تکمیل کرده تا رسما موتورولا جزئی از این شرکت چینی باشد. چنین اتفاقی باعث شده که میزان سهم لنوو و موتورولا بر روی یکدیگر جمع و به ۸٫۷ درصد برسد که بیش از ۵٫۳ درصد ثبت شده برای شیائومی است. به همین دلیل می‌توان لنوو را به عنوان سومین برند این لیست معرفی کرد. IDC در روزهای آینده به این گزارش واکنش نشان خواهد داد.

>>آیفون ۵ اس اپل در صدر جدول پر فروش ترین گوشی در سه ماهه اول قرار گرفت

سامسونگ نیز با وجود کاهش سود در سه ماهه گذشته، همچنان با فروش ۷۸٫۳ میلیون عددی اسمارت فون رتبه نخست را در تصاحب دارد. سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ فروشی ۸۵ میلیون عددی را ثبت کرده بود.

در جایگاه دوم این لیست، اپل قرار دارد که با ۳۹٫۳ میلیون دستگاه بزرگ‌ترین فروش در تاریخ خود را سپری می‌کند. در انتهای این لیست نیز لنوو (تا قبل از تکمیل خرید موتورولا) و ال‌جی با ۱۶٫۹ و ۱۶٫۸ میلیون دستگاه قرار گرفته‌اند. این دو شرکت سود بیشتر خود را به واسطه دستگاه‌های میان‌رده و قیمت‌های پایین‌تر محصولاتشان کسب آورده‌اند.

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.