دنیای فناوری

اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپ دراگون ۸۱۰ به این زودی ها عرضه نخواهد شد

391

snapdragon-h1 (1)

در حالی که تا معرفی و سپس ورود نخستین محصولات مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۱۰ زمان زیادی باقی نمانده، گزارش‌ها از وجود مشکلاتی در تست و احتمال تأخیر در تحویل آن‌ها حکایت می‌کند. با این حال مسئول بخش روابط عمومی کوالکام با عدم رد صریح این گزارش‌ها برنامه پیش‌تر اعلام شده این چیپست را همچنان برقرار دانسته است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

حدود هشت ماه از معرفی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ می‌گذرد و از آن زمان تاکنون، مسئولین کوالکام بارها به معرفی اولین دستگاه مجهز به این چیپست ۶۴ بیتی در نیمه اول سال ۲۰۱۵ تأکید می‌کنند. اما گزارش‌های مخابره شده از کره جنوبی از بروز مشکلاتی برای شرکای کره ای کوالکام در استفاده از این چیپست ها حکایت می‌کند. بر اساس خبری که بیزینس کوریا منتشر کرده، این چیپست در درجه خاصی از ولتاژ با افزایش بیش از حد گرما مواجه شده و در سبب کاهش عملکرد آن می‌شود.

اما این تنها مشکل اسنپ‌دراگون ۸۱۰ نیست و گزارش شده که پردازنده گرافیکی آدرینو ۴۳۰ آن نیز دارای مشکلاتی در درایور خود می‌باشد. به همین ترتیب مشکلاتی در کنترل‌کننده رم اسنپ‌دراگون ۸۱۰ نیز مشاهده شده است. این گزارش‌ها باعث بروز نگرانی‌هایی در تأخیر ارائه این چیپست و در نتیجه فروش دیرهنگام پرچمداران سال ۲۰۱۵ شده است. 

>>شرکت کوالکام شروع به تست چیپست ۶۴ بیتی اسنپ دراگون ۸۱۰ کرد

امروز جان کارویل مسئول بخش روابط عمومی کوالکام در مصاحبه ای با Fudzilla گفته که شرکتش به شایعات و اخبار تأییدنشده پاسخ نمی‌دهد و تنها جوابی که در برابر این سؤال دارد این است که "تمام برنامه‌های از پیش اعلام شده برای اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در سر جای خود قرار دارد و انتظار داریم که نخستین دستگاه مجهز به این پردازنده در نیمه اول سال ۲۰۱۵ وارد بازار شود." 

qualcomm-snapdragon

تحلیل شرایط بازار نشان می‌دهد که هر گونه تأخیری در ارائه این چیپست بیش از دیگران برای سامسونگ خبر بدی خواهد بود. این شرکت قصد دارد در اواخر مارس-اوایل آوریل گلکسی S6 را با چیپست جدید کوالکام وارد بازار کند و ممکن است عقب افتادن تحویل اسنپ‌دراگون ۸۱۰، سامسونگ را به سمت وابستگی بیشتر به چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ سوق دهد؛ اتفاقی که می‌تواند کاهش حجم اولیه فروش پرچمدار آینده این شرکت کره ای را در پی داشته باشد. 

>>به احتمال زیاد فبلت HTC One M8 Max از چیپست اسنپ دراگون ۸۰۵ بهره خواهد برد

البته وابستگی ال‌جی به اسنپ‌دراگون ۸۱۰ بیش از رقیب هم وطنش خواهد بود. این شرکت که سعی داشت با تولید چیپست اختصاصی نوکلون اندکی از وابستگی‌اش به کوالکام را بکاهد به دلیل فروش بسیار پایین ال‌جی جی ۳ اسکرین مجهز به نوکلون به سمت استفاده از اسنپ‌دراگون باز خواهد گشت. 

البته لازم به ذکر است که ال‌جی هیچگاه به سمت استقلال در تولید چیپست نبوده و مسئولین این شرکت تولید نوکلون را ایجاد اندکی انعطاف در تولید محصولات ال‌جی اعلام کرده‌اند. چیپست کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از مدل‌های ۶۴ بیتی بازار است و نخستین چیپست تولیدشده کوالکام با معماری ۲۰ نانومتری است. این چیپست از چهار هسته کرتکس A57 با کلاک ۱٫۹۶ گیگاهرتز و چهار هسته A53 با فرکانس ۱٫۵۶ گیگاهرتز بهره می‌برد.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.