دنیای فناوری

بر اساس شایعات سامسونگ قصد خرید کمپانی بلک بری را به قیمت ۷٫۵ میلیارد دلار دارد

363

gsmarena_002

به گزارش رویترز، سامسونگ الکترونیکس قصد دارد به منظور افزایش گستره پتنت‌های خود، کمپانی بلک‌بری را با قیمتی معادل ۷٫۵ میلیارد دلار خریداری کند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

سامسونگ برای هر سهم بلک‌بری ۱۳٫۳۵ تا ۱۵٫۴۹ دلار را پیشنهاد داده که ارزش آن را بین ۳۸ تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد. منبع خبری رویترز افزوده که مدیران دو کمپانی هفته گذشته و به منظور بررسی این خرید احتمالی دیداری داشته‌اند و هر دو طرف گفتگوهایی را با مشاورین خود آغاز کرده‌اند. 

به دنبال این خبر، سهام بلک‌بری در بورس نیویورک با رشد چشمگیر ۳۰ درصد مواجه شده و هم اکنون به ارزش ۱۵٫۰۲ دلار رسیده است. قبل از انتشار این خبر ارزش سهام بلک‌بری ۹٫۶۶ دلار بود. چنین پیشنهادی از سوی سامسونگ می‌تواند معامله ای به ارزش ۶ تا ۷٫۵ میلیارد دلار را در پی داشته باشد. 

گفته می‌شود که سامسونگ بیش از بخش سخت‌افزار بلک‌بری، به پتنت‌های این کمپانی کانادایی علاقمند شده است. ارزش مجموع این پتنت ها بین ۱ تا ۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. 

بلک‌بری در نوامبر سال گذشته شراکت بزرگی را میان خود و سامسونگ به منظور تقویت بخش امنیتی سامسونگ اعلام کرده بود. سامسونگ تاکنون تلاش‌های بسیاری برای ورود به کسب و کار تجاری و شرکتی (Enterprise) داشته و حضور بسیار موفق بلک‌بری و پلتفرم امنیتی قدرتمند آن، آرزوی سامسونگ را تا حد بسیاری محقق می‌کند. 

اپل، رقیب دیرین سامسونگ سال گذشته شراکت بزرگی را با IBM به منظور ورود به دنیای مشتری‌های تجاری و شرکتی آغاز کرد. مایکروسافت نیز مدت‌هاست که این مسیر را دنبال می‌کند و اگر سامسونگ خرید بلک‌بری را تکمیل کند، به عنوان یکی از بازیگران بزرگ در این حوزه شناخته خواهد شد. 

بلک‌بری در اطلاعیه‌ای تلاش سامسونگ برای خرید این کمپانی را رد کرد. پس از این اطلاعیه تصحیح سهام بلک‌بری که با رشد فزاینده ۳۰ درصدی مواجه شده بود، آغاز شده و ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. 

در اطلاعیه بلک‌بری آمده است: 

"بلک‌بری از اخبار مربوط به پیشنهاد احتمالی سامسونگ برای خرید این کمپانی آگاه است. بلک‌بری با سامسونگ بر سر هیچ‌گونه پیشنهاد خریدی وارد مذاکره نشده است. سیاست بلک‌بری بر اساس پاسخ‌گویی و اظهارنظر پیرامون شایعات و گمانه‌زنی‌ها نیست و بر همین اساس اظهارنظر دیگری نخواهیم داشت." 

اطلاعیه صریح بلک‌بری جای اما و اگری باقی نمی‌گذارد و به نظر گزارش رویترز اشتباه بوده است.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.