شرکت کره ای سامسونگ توانسته در سهماهه نخست سال رکورد جدیدی را به ثبت برساند و رتبه نخست فروش صفحهنمایشهای UHD بازار را از آن خود کند.
موسسه تحقیقاتی «دیسپلی سرچ» (Display Search) گزارش داده که در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ سامسونگ ۲۸٫۸ درصد از بازار صفحهنمایشهای UHD را از آن خود کرده که ۸٫۹ درصد بیش از سهم این شرکت در سهماهه پایانی سال ۲۰۱۴ است.
رقیب همیشگی سامسونگ یعنی الجی نیز پا به پای سامسونگ پیش میرود؛ هر چند سهم این شرکت کاهشی ۲٫۲ درصدی را نسبت به سهماهه پایانی ۲۰۱۴ تجربه کرده و در مجموع ۲۵٫۷ درصد بازار را در اختیار دارد.
>>بررسی تلویزیون ۴K و معرفی مدل های برتر
شرکت Innolux تایوان هم که زمانی بزرگترین تامین کننده صفحهنمایشهای UHD بود و در سهماهه نخست سال ۲۰۱۴ تا ۵۰ درصد آنها را تامین میکرد، حالا به ۲۳٫۵ درصد کاهش یافته است.
پیشرفت سامسونگ در بازار بیش از همه به واسطه صفحهنمایشهای بزرگ و انحنادار آن بوده است. سامسونگ هم اکنون ۳۸٫۷ درصد از صفحهنمایشهای ۵۵٫۵ اینچی UHD بازار را تامین میکند. در مجموع این غول کره ای طی سهماهه ابتدای سال ۱٫۶۶ میلیون صفحهنمایش UHD تولید کرده که سایزی بین ۴۰ تا ۸۵ اینچ داشتهاند. این تولید ۲۴٫۷ درصد بیش از میزان تولید این شرکت در سهماهه پایانی سال ۲۰۱۴ بوده است.
>>ویزیو از تلویزیون ۴K خود با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار رونمایی کرد
همچنین تحقیقات دیسپلی سرچ نشان میدهد که میزان تولید کلی صفحهنمایشهای UHD در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۵٫۷۵ میلیون بوده که ۱۴ درصد کمتر از سهماهه پیش از آن است.
منبع : Korea Herald