دنیای فناوری

تیونر های مرسدس بنز GLE Coupe (بخش اول)

589

 

پس از ارائه مدل X6 توسط بی ام و و استقبال خوب از آن بود که رقیب دیرینه مونیخی ها یعنی مرسدس بنز تصمیم گرفت تا با عرضه مدلی جدید در این رده از رقابت جا نماند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

در واقع GLE کوپه که در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه دیترویت معرفی شد، پاسخی بود از سوی مرسدس به بی ام و. مدتی بعد از آن هم طبق روال همیشگی تیونرهای معروف به سراغ محصول جدید مرسدس رفتند تا آن را جذاب تر و خواستنی تر از قبل کنند.

همان طور که انتظار می رفت اولین تیونینگ روی GLE، توسط خود AMG یا بخش موتور اسپرت و مسابقه ای مرسدس Aufrecht Melcher Grossaspach صورت گرفت. تغییرات انجام گرفته در بخش فنی نیز شامل استفاده از موتورهای ۵٫۵ لیتری V8 تولید شده در این بخش مرسدس با توان ۵۵۷ و ۵۸۵ اسب بخار بود که به ترتیب در مدل AMG و AMG S مورد استفاده قرار گرفت و شتاب صفر تا صدی معادل ۴٫۳ و ۴٫۲ ثانیه را در این دو مدب برای GLE به ثبت رساند.

تغییرات ظاهری نیز شامل کیت بدنه اسپرت AMG می شد که متشکل از ارتفاع پایین سپرها، ورودی های هوا و دیفیوزر و رینگ اسپورت بود. اما با وجود این که پسوند AMG روی محصولات مرسدس بنز خود نشانگر یک تیونینگ تمام و سال به حساب می آید، اما باز هم برخی کمپانی های تیوتینگ کار به این دست کاری ها اکتفا نکرده و به ارتقای بیشتر این شاسی بلند کوپه پرداخته اند! برخی از این تیونرها علاوه بر تغییرات ظاهری، بخش فنی را هم مورد توجه قرار داده و برخی دیگر تنها به عوض کردن چهره این خودرو رضایت داده اند.

منصوری

mercedes-mansory (1)

اولین تیونری که به سراغ آن رفتیم، منصوری است. وی با امضای همیشگی که شامل طراحی کیت بدنه و استفاده گسترده فیبر کربن های مخصوص خود است چهره ای چالش برانگیز را برای GLE پدید آورده است.

تغییرات بدنه شامل کاپوت، اسپویلر، هواکش های جدید و بزرگتر، دیفیوز، اگزوزها، رینگ ها، رکاب ها و عریض تر شدن سپرها وگلیگرها است که ماحصل آن عضلانی تر و خشن تر شدن چهره این کوپه کراس آوور شده است. ضمن این که رنگ نوک مدادی مات نیز به اسپرت تر شدن خودرو کمک فراوانی می کند.

اما بخش فنی نیز دستخوش تغییرات عمده ای شده و موتور ۵٫۵ لیتری AMG به لطف دست کاری مهندسان خبره منصوری حداکثر توان خروجی برابر ۸۲۸ اسب بخار نیرو و گشتاوری معادل ۱۱۵۰ نیوتن متر را پیدا کرده تا محدودیت سرعت این خودرو از ۲۵۰ به ۲۹۵ کیلومتر در ساعت افزایش یابد. امضای منصوری اما در داخل کابین خودرو نیز مشهود است و در گوشه و کنار فضای داخلی پوشیده شده از چرم و کربن، نام منصوری به چشم می خورد.

برابوس

Brabusb

اما بشنوید از تیونر مشهور مرسدس بنز یعنی برابوس. آنها نیز با دو نسخه متفاوت از GLE کوپه به میدان آمده اند. اولی برابوس ۷۰۰ نام دارد که نام آن نسبت مستقیم با قدرت خروجی موتور دارد و دومی نیز مدل ۸۵۰ سفید رنگی است که در ظاهر بیشترین تغییر را نسبت به نمونه پایه نشان می دهد.

تفاوت ظاهری برابوس ۷۰۰ نسبت به مدل اصلی با تعویض درب موتور، اسپویلر و کناره های درب و گلگیرها ایجاد شده است و با ارتقای قدرت پیشرانه آن به ۶۹۰ اسب بخار، نهایت سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. ۸۵۰ اسب قدرت و ۱۰۶۰ نیوتن متر گشتاور هم اعداد اعلام شده برای عملکرد نسخه ۸۵۰ است تا دسترنج تیم برابوس برای این مدل شتاب ۳٫۸ ثانیه ای و حداکثر سرعتی برابر با ۳۲۲ کیلومتر در ساعت باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.