دنیای فناوری

چرا غول های فناوری میلیارد ها دلار صرف اپلیکیشن های ارتباطی (وایبر ، لاین ، واتس اپ و ..) می کنند

461

 

زمانی بود که رسیدن به ارزش یک میلیارد دلار سرمایه برای کمپانی های تکنولوژی و فناوری اطلاعات رقم غیر قابل دسترس به نظر می رسد، اما الان شرایط تغییر کرده است و کمپانی های حاضر در این عرصه حتی پس از گذشت چند ماه به درآمد های چند صد میلیارد دلاری می رسند، برای نمونه استارتاپ Snap Chat پس از یک سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری، حالا نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار ارزش دارد. اما شاید برایتان جالب باشد که چطور این کمپانی های نو پا به این درآمد های هنگفت دست پیدا می کنند! 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اپلیکیشن های ارتباطی میلیون ها دلار درآمد، میلیون ها دلار هزینه و تریلیون ها اطلاعات ارزشمند به همراه تعداد بیشماری کاربر که در یک اپلیکیشن ارتباطی گرد آمده اند. سرمایه ارزشمندی است که برای اپلیکیشن های ارتباطی به دست نیامده است، اما چگونه این اپلیکیشن ها می توانند دنیای تجارت و اینترنت را در چند سال آینده متحول کنند، موضوعی است که پرداختن به آن چندان آسان نیست. 

این روزها محبوبیت سرویس های ارتباطی که با اپلیکیشن های گوناگون جایشان را در هر تلفن هوشمند و تبلتی باز کرده اند بر هیچکسی پوشیده نیست، تنها کافی است که در خیابان، تاکسی، پارک و یا حتی در کنار خانواده خودتان بنشینید و نگاهی به چهره هایی بیاندازید که همه نگاه و حواسشان به صفحه موبایل معطوف شده است و با یک لبخند در حال ارسال و یا خواندن پیام های وایبری هستند. حافظه های تلفن های هوشمند دیگر جایی برای ذخیره ویدئو و تصاویری که از سوی دوستان و آشنایان ارسال می شود را ندارند، امروزه این اپلیکیشن ها نقش پر رنگی در دنیای تبلیغات بازی می کنند، از نمونه های وطنی برخی فروشگاه ها گرفته که محبوبیت خودشان را در اینستاگرام پیدا کرده اند تا پیج های میلیونی در فیسبوک و حتی تجارت ها و افراد سرشناسی که موفقیت هایشان را مدیون شبکه های اجتماعی و کاربران فعال آن می دانند. 

اپلیکیشن های ارتباطی موبایل

دیگر زمان آنکه یک سایت اینترنتی بزنید و صبح و شب به پای آن بنشینید تا روزی ثمر بدهد گذشته است و بسیاری از آدم های محبوب تنها یک تصویر در اینستاگرام فرد مشهور، یک پست جذاب در یک پیج محبوب فیسبوک و یا باز نشر مرتب مطلب در وایبر و یا هر شبکه کار بر محور دیگه کافی است تا راه صد ساله یک شبه طی شود و به چنان شهرتی برسد که حتی خواب آن را هم نمی شود، دید! این دقیقا همان قدرت پشت پرده دنیای ارتباطات است، این روزها ناشران و توسعه دهندگان بازی ها، برخی سایت های اینترنتی، با سرمایه گذاری و توجه ویژه بر روی اپلیکیشن های ارتباطی کاربر محور از جمله وی چت و اینستاگرام سعی در جذب مخاطب و در آمد زایی بیشتری بکنند، مزیت ها و هم چنین ایده های پشت این برنامه ها نیز بسیار ساده و قابل درک است، استفاده از آنها بسیار راحت تر از ایمیل است و به راحتی می توانید، تصویر، عکس و هر چیز که دوست دارید را از این طریق با دوستانتان به اشتراک بگذارید، بدون اینکه نگران هزینه های قبض تلفنتان باشید، 

buy-instagram-followers-and-likes

 اما استفاده از این اپلیکیشن ها در این روزها فراتر از ارسال عکس و فیلم هم رفته است، برای مثال اپلیکیشن kao Kao Ta با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر به شما اجازه به اشتراک گذاری اپلیکیشن های مختلف را می دهد. در Snap Chat می توانید برای همدیگر پول ارسال کنید. یا در لاین کاربران می توانند از طریق سرویس پرداخت اختصاصی این اپلیکیشن تحت نام line Pay برای خرید از فروشگاه ها اقدام کند. 

اپلیکیشن لاین

در اینجا از نظر محبوبیت می شود به وایبر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه اشاره کرد، هم چنین لاین، اپلیکیشن ارتباطی محبوب در کشور ژاپن با ۱۷۰ میلیون کاربر رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است. اما در این بین پرچمدار اپلیکیشن های ارتباطی را می شود واتس آپ با بیش از ۷۰۰ میلیون بازدید کننده دانست، با وجود جامعه آماری بسیار بزرگ درآمد زایی و سود حاصل از این اپلیکیشن ها چندان چشم گیر نیست، واتس آپ که با فروخته شدن به فیسبوک هم اکنون بخشی از دارایی های این غول دنیای شبکه های اجتماعی محسوب می شود، در سال ۲۰۱۳ تنها ۱۰٫۲ میلیون دلار درآمد داشته است که آن را هم از قیمت یک دلاری اپلیکیشن کسب کرده است، اما این تازه شروع راه است و سرمایه گذاری ها بر روی اپلیکیشن های ارتباطی با وجود سود اندک همچنان ادامه دارد،

 در ماه فوریه رپیتن غول فروشگاه های ژاپن وایبر را با قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. یک ماه بعد از آن گروه علی بابا بزرگترین پایگاه تجارت الکترونیک در چین با ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در اپلیکیشن تانگو که با عمر شش ساله اش بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد، راه خودش را به سوی این بازار هموار کرد، همچنین فیسبوک نیز در همین ماه با سرمایه گذاری ۲۱٫۸ میلیارد دلار در واتس آپ هم موقعیت و علاقه اش به سرویس های ارتباطی را نشان داد، اما چه چیز جذابی در این اپلیکیشن های ارتباطی نظر میلیاردر های سیلیکون ولی را جلب کرده تا سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری روی این اپلیکیشن ها انجام بدهند؟! شاید پاسخ این سوال در همین موضوع که غول های دره سیلیکون ابتدا نظر میلیون ها نفر را به استفاده از سرویس هایشان جلب می کنند، سپس به دنبال راه حلی به دنبال پول در آوردن از آن می گردند و این سبب تراکنش مالی عظیم شده است،

واتس اپ و وایبر

 قاره آسیا را می شود به عنوان یکی از حاصلخیز ترین زمین های دنیای ارتباطات دانست که در هر گوشه آن یک اپلیکشن ارتباطی با بازدهی بسیار خوب رشد کرده و شکوفا می شود، اما این تمامی فواید قاره آسیا برای این گونه سرویس ها نیست بلکه امکانات جانبی در این کشورها مورد بهره برداری قرار می گیرد از اهمیت بیشتر جنبه های آن برخوردار است. برای مثال اپلیکیشن وی چت  با پیوستن به شیائومی برند چینی محبوب بازار موبایل پیشنهاد فروش تعداد محدودی از جدیدترین محصولش را در این اپلیکیشن ارائه داده است. در این شیوه کاربران بعد از رزرو گوشی می توانستند، بطور کامل از طریق اپلیکیشن وی چت و با کمک سرویس پرداخت پن تی که متعلق به تن سنت تلفن هوشمند جدید شیائومی را خریداری کند. شیائومی می گوید که کمتر از ده دقیقه بیش از ۱۵۰ هزار عدد از محصولاتش را از این طریق به فروش رسانده است.

اپلیکیشن وی چت این روش را برای پیدا کردن بازی های جدید توسط کاربران چینی است، در سه ماهه اخیر بخش بازی های موبایل سن سنت سودی بالغ بر ۴۲۰ میلیون دلار را از این طریق کسب کرده است، عده ای هم معتقدند که کاربران جوان دنیای اینترنت را از دریچه هوشمند نگاه می کنند و به دنبال راه های نوین و جدید برای تجارت و جستجو می گردند. 

منبع : Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.