دنیای فناوری

اچ پی از لپ تاپ تجاری سبک و پر قدرت خود با نام EliteBook Folio 1020 رونمایی کرد

430

hp-elitebook-1020-render

لپ‌تاپ جدید فولیو ۱۰۲۰ اچ پی اگرچه برای مصارف شرکتی تولید شده، اما با وزن سبک و قدرت مناسب خود می‌تواند به عنوان رقیبی برای مک بوک ایر اپل نیز شناخته شود. اچ پی امروز از جدیدترین لپ‌تاپ ویندوزی خود با نام EliteBook Folio 1020 رونمایی کرده که علاوه بر سبکی بیشتر، دارای ضخامت کمتری نیز نسبت به محصول مشهور بازار، مک بوک ایر اپل می‌باشد. 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اچ پی در تبلیغات این لپ‌تاپ بر روی ضخامت آن تأکید داشته، با این حال لزوما نمی‌توان آن را به عنوان رقیبی برای مک بوک ایر -حداقل در حوزه کاری- تصور کرد. اچ پی گفته که در هنگام طراحی فولیو ۱۰۲۰ بیش از همه کاربران شرکتی را مدنظر داشته. نشانه بارز این ادعا را نیز می‌توان در وجود اسکنر اثر انگشت، HP Enterprise Port و استانداردهای رده بالای نظامی در سقوط و شوک جستجو کرد.

>>HP از لپ تاپ / تبلت جدید اندرویدی خود رونمایی کرد

hp1

این لپ‌تاپ در قطعات داخلی نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده است. فولیو ۱۰۲۰ دارای هشت گیگابایت رم، حافظه اس‌اس‌دی از ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت و ۹ ساعت عمر باتری می‌باشد. این لپ‌تاپ به پردازنده‌های اینتل Core M مجهز است که شاید اندکی از توان کلی دستگاه کم کند، اما نوید لپ‌تاپی بدون فن و با تولید گرمای پایین‌تر را داده است.

>>HP از دو تبلت هیبریدی و نسخه های به رزو شده کروم بوک ۱۴ و کروم بوک ۱۱ رونمایی کرد

فولیو ۱۰۲۰ در دو مدل به بازار وارد خواهد شد که تنها یک مورد از آن سبک‌تر از مک بوک ایر است. ورژن استاندارد فولیو ۱۰۲۰ با صفحه نمایشی ۱۲٫۵ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰p و با قابلیت آپگرید به تاچ اسکرین، به عنوان مدل سنگین‌تر معرفی شده و از سوی دیگر ورژن Special با بدنه ای ساخته شده از فیبر کربن و منیزیم-لیتیوم، دارای وزن ۱٫۲۴ کیلوگرم و سبک‌تر از مدل دیگر است. 

hp

مدل دوم نیز صاحب یک صفحه نمایش ۱۲٫۵ اینچی است که البته رزولوشن آن به QHD افزایش پیدا می‌کند و قابلیت آپگرید تاچ اسکرین را نیز ندارد. اچ پی اعلام کرده که مدل استاندارد در فوریه و مدل Special نیز در ماه مارس به بازار وارد می‌شود. 

>>HP از ساعت هوشمند خود با تلفیقی از طراحی مدرن و سنتی رونمایی کرد

قیمت فولیو ۱۰۲۰ در حال حاضر مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که گران‌تر از مک بوک ایر باشد. 

منبع : techradar

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.