دنیای فناوری

اینتل گزارش درآمد سه ماهه سال ۲۰۱۴ خود را منتشر کرد

356

180px-Intel_Inside_2011-Present

سه‌ماهه انتهایی سال ۲۰۱۴ نیز به پایان رسید و کمپانی‌های دنیا به مرور آمار درآمدهای خود را منتشر می‌کنند. در اولین قدم اینتل آمار درآمدهای سه ماهه گذشته و کلی سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد. طبق اعداد و ارقام اعلام شده، درآمد اینتل در سه‌ماهه چهار سال ۲۰۱۴ اندکی بالاتر از پیشبینی‌های تحلیلگران بازار است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

تحلیلگران انتظار درآمدی ۶۶ سنتی به ازای هر سهم و در مجموع درآمدی ۱۴٫۷ میلیارد دلاری را داشتند که اینتل با درآمدی ۷۴ سنتی به ازای هر سهم، اندکی بیشتر از ۱۴٫۷ میلیارد دلار را کسب کرده است. اینتل همچنین خبر داده که میزان سود این کمپانی ۳٫۷ میلیارد دلار ثبت شده که ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته بالاتر است.

اینتل برای سال ۲۰۱۴ درآمدی درمجموع ۵۵٫۹ میلیارد دلاری و سودی ۱۱٫۷ میلیارد دلاری را داشته که بخش‌های پی‌سی، سرور، تبلت، گوشی‌های هوشمند و اینترنت اشیاء بیشترین درآمد و سود را روانه خزانه اینتل کرده‌اند.

>>اینتل از چیپست جدید Qurie خود جهت استفاده در ابزارهای پوشیدنی رونمایی کرد

برایان کرانیچ، مدیر ارشد اجرایی اینتل در اطلاعیه ای نوشته است: "سه‌ماهه چهارم، نقطه پایان بسیار خوبی برای درآمدهای سال ۲۰۱۴ اینتل بود. ما در این سال به اهداف خود رسیدیم و یا فراتر از آن‌ها رفتیم: نیرو بخشیدن به کسب و کار پی‌سی، رشد در کسب و کار دیتاسنتر، جایگاهی ویژه در بخش تبلت ها و رشد و نوآوری در بخش‌های جدید. اتفاقات جدیدی برای سال ۲۰۱۵ در راه است. ما سوددهی خود در بخش موبایل را بهبود می‌بخشیم و بر روی موج بعدی تکنولوژی‌های محاسباتی (Computing) تمرکز خواهیم کرد."

منظور رییس کمپانی اینتل از "نیرو بخشیدن به کسب و کار پی‌سی" احتمالا به معنای جلوگیری از سقوط تند آن در سال‌های اخیر باشد. اگرچه صادرات بخش PC Client Group اینتل نسبت به سال گذشته سه درصد رشد نشان می‌دهد، اما نسبت به سه‌ماهه پیش از آن، سه درصد کاهش داشته است. بخش دسکتاپ نیز با کاهشی ۱ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده، اما بخش نوت‌بوک ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده است.

>>با گجت Compute Stick اینتل هر تلویزیون یا مانیتور را به کامپیوتر ویندوزی تبدیل کنید

با وجود انتظارات بسیاری که نسبت به ویندوز ۱۰ می‌رود و همچنین رشد ثابت کروم‌بوک، مؤسسه تحقیقات آماری IDC پیشبینی کرده که میزان نرخ سقوط صادرات پی‌سی در سال جدید کمتر از پیشبینی‌ها باشد. مؤسسه گارتنر نیز اعلام کرده بود که در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ صادرات پی‌سی نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته است. پیشبینی می‌شود که ارائه ویندوز ۱۰ بتواند این نرخ سقوط را همچنان کاهش دهد.

از سویی اینتل خود اذعان داشته که تأخیر در ارائه چیپست های براودل این کمپانی ممکن است تولیدکنندگان پی‌سی‌های بالارده را به سمت انصراف از این چیپ و انتظار برای چیپ های Skylake اینتل سوق دهد. چیپ های Skylake اینتل در پاییز امسال معرفی و عرضه خواهند شد.

اینتل در بخش پرسود سرور نیز رشد قابل توجه ۲۵ درصد را داشته و درآمدی ۴٫۱ میلیارد دلاری را به دست آورده است.

بخش مهم و تازه تأسیس اینترنت اشیا هم شاهد رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته و درآمدی ۵۹۱ میلیون دلاری برای اینتل بوده است. اینتل در CES امسال ماژول Curie را منتشر کرد تا شاید بتواند پلتفرم خود را به خیل گسترده‌تری از لوازم پوشیدنی بکشاند.

>>اینتل از نسل پنجم پردازنده های خود موسوم به Broadwell رونمایی کرد

دیگر بخش‌های اینتل اما شرایط چندان مساعدی ندارد. کسب و کار نرم افزار اینتل با ثبت ۵۵۷ میلیون درآمد، ۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و بخش موبایل و ارتباطات این کمپانی نیز که تلاش زیادی برای حضور در صنعت موبایل دارد، درآمد منفی ۶ میلیون دلاری به ثبت رسانده است.

اینتل پیشبینی کرده که درآمدهای سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۵ با ۷ درصد کاهش نسبت به سه‌ماهه پیش از آن، به ۱۳٫۷ میلیارد دلار (۵۰۰ میلیون دلار کمتر یا بیشتر) برسد.

منبع : Phonearena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.