دنیای فناوری

رونمایی از موتورسیکلت دوکاتی مانستر ۸۲۱

168

 

دوکاتی مانستر یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های تولیدشده در ایتالیا به شمار می‌رود. خطوط صاف و به دور از خمیدگی با ظاهر خشن، از ویژگی‌های بارز این موتورسیکلت هستند. در سه‌ماهه‌ی آخر سال گذشته نیز دوکاتی موفق شد حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از مدل مانستر در سراسر دینا به فروش برساند. حال، دوکاتی برای سال ۲۰۱۸ مدل مانستر ۸۲۱ را معرفی کرده که در نوع خود بسیار جذاب است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

امکاناتی که هنگام خرید این موتورسیکلت نصیبتان می‌شود شامل سیستم اگزوز جدید، صندلی مجزا برای سرنشین ترک به‌جای صندلی یک‌تکه در نسل قبلی می‌شوند؛ ضمن اینکه طراحی باک بنزین نیز به‌صورت کلاسیک و به‌نوعی ادای احترام به نسل قبل به حساب می‌آید. در این موتورسیکلت حتی شارژر USB نیز در زیر صندلی‌ها تعبیه شده است.

دوکاتی (2)

پیشرانه‌ی این مدل از نوع خنک‌شونده با مایع است. یک نمونه‌ی V شکل با زاویه ۱۱ درجه به قدرت ۱۰۹ اسب بخار در دور موتور ۹۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۸۶ نیوتون متر در دور موتور ۷۷۵۰، برای مانستر جدید در نظر گرفته شده است. سوپاپ‌های این موتور سیکلت نیز هر ۲۸ هزار هزار کیلومتر به تنظیم مجدد نیاز دارند که برای چنین موتورسیکلتی، عددی بسیار مناسب به حساب می‌آید. ۸۲۱ جدید از پک ایمنی جدید دوکاتی نیز بهره می‌برد که شامل ترمز ضد قفل (ABS) سه‌مرحله‌ای ساخت شرکت بوش، کنترل کشش هشت‌مرحله‌ای دوکاتی و سه حالت رانندگی از پیش آماده‌شده‌ی دوکاتی است. استفاده از ترمزهای برمبو بک آپشن، رانندگی با این موتورسیکلت را ایمن‌تر خواهد کرد. دیسک‌های جلو و عقب دارای قطر ۳۲۰ میلی‌متری هستند و روی آن‌ها کالیپرهای یک‌تکه‌ی M4-32 قرار داده شده است.

دوکاتی (3)

مطابق مدل‌های قبلی، مانستر ۸۲۱ هم یکی از بهترین نمونه‌ها در نوع خود است. اینطور که به نظر می‌رسد، دوکاتی از روش‌هایی در طراحی این موتورسیکلت استفاده کرده است تا به زبان طراحی و کاراکتر این برند صدمه‌ای وارد نشود. دوکاتی در این مدل از آپشن‌هایی استفاده کرده است که پیش‌تر فقط در مدل‌های بزرگ‌تر و بالاتر مانستر دیده می‌شد. از جمله این امکانات می‌توان به نمایشگر رنگی با فناوری TFT همراه با نشانگر شماره‌ی دنده و باقی‌مانده‌ی میزان سوخت در آن اشاره کرد. شاید در نگاه اول این مدل با مدل قبلی خود دارای تفاوت زیادی نباشد؛ اما وقتی دو نمونه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، متوجه تفاوت این دو مدل از یکدیگر می‌شویم. قسمت عقبی، مخزن سوخت و چراغ‌های اصلی به‌طور کامل بازطراحی شده‌اند و شاهد طراحی پخته‌تر این مدل نسبت به مدل سال قبل هستیم.

دوکاتی (4)

در آخر، باید به این نکته توجه کنیم که هدف تولیدکنندگان از ساخت مدل‌های جدید، ایجاد بهینه‌سازی‌هایی است که در نمونه‌ی قبلی وجود ندارد.  باید بگوییم که دوکاتی در اجرای این هدف، تا حد زیادی موفق بوده است.

منبع: RIDEAPART

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.